Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 567
- Współczesna gospodarka światowa podlega głębokim przeobrażeniom i zmianom wskutek dwóch równoległych procesów, którymi są globalizacja i internacjonalizacja. Obecnie podmiotom gospodarczym przyszło działać w bardzo dynamicznym, złożonym i wymagającym środowisku ekonomicznym. Przeobrażenia w sferze intensywności i form międzynarodowych powiązań gospodarczych, konkurencji, współpracy i specjalizacji...
Data dostępności:
- W niniejszym tomie Studiów Ekonomicznych autorzy podjęli tematykę uwarunkowań ryzyka w szerokim spektrum zastosowań gospodarczych i społecznych. Uwaga autorów zwrócona została na aspekt prognostyczny prowadzonych analiz. Niepełność tematyki zarysowanej szeroko w temacie niniejszego Zeszytu Naukowego jest bez wątpienia inspiracją dla dalszych badań ukierunkowanych na bardziej praktyczne pole odkrywczych...
Data dostępności:
- Wspólnym zamiarem autorów niniejszego opracowania było poddanie analizie wybranych zagadnień związanych z funkcjonowaniem spółek handlowych w sytuacjach kryzysowych. Pod tym nieścisłym pojęciem kryją się różne okoliczności, w których albo wola wspólników, albo okoliczności faktyczne, albo oba te czynniki wymagają podjęcia określonych działań prawnych. Jedne z nich prowadzą do dobrowolnego lub przymusowego...
Data dostępności:
- Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcono wybranym kwestiom z zakresu relacji etyki biznesu i koncepcji odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw. Problematyka rozdziału drugiego dotyczy działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w zakresie realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności. W rozdziale trzecim przedstawiono wpływ kapitału intelektualnego, ze szczególnym...
Data dostępności:
- Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter czysto teoretyczny i obejmuje definicję oraz charakterystykę wiedzy i wiedzy marketingowej, modele sieci wartości ujęte przez pryzmat zarządzania wiedzą oraz koncepcje budowy wiedzy marketingowej przez przedsiębiorstwa w relacjach z partnerem i klientem. Rozdział drugi poświęcono systemowi i narzędziom zarządzania wiedzą marketingową....
Data dostępności:
- Główne cele pracy i przedstawione hipotezy badawcze zaważyły na jej konstrukcji. Praca obok części teoretycznej zawiera także część empiryczną, poświęconą prezentacji badań własnych autorki oraz uzyskanych wyników. W rozdziale pierwszym rozstrzygnięto problemy terminologiczne związane z kategorią i modelami innowacji w handlu detalicznym. Rozważania w rozdziale drugim skoncentrowano wokół strategii...
Data dostępności:
- Współczesna gospodarka światowa podlega ciągłym zmianom, wynikającym ze wzmożonej liberalizacji, procesu globalizacji oraz postępującej specjalizacji. Dynamiczna natura współczesnej gospodarki światowej wymaga wnikliwych badań stanu i procesów w niej zachodzących. Na szczególną uwagę zasługuje wielość czynników kształtujących współczesne warunki działania podmiotów gospodarczych oraz mechanizmy i skutki...
Data dostępności:
- Postawionym celom podporządkowano strukturę pracy, która obejmuje wstęp, cztery rozdziały i zakończenie. Pierwszy rozdział poświęcono teoretycznym aspektom BIZ. Drugi rozdział zawiera omówienie problematyki atrakcyjności inwestycyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem klimatu inwestycyjnego, w aspekcie napływu BIZ. W trzecim rozdziale przeprowadzono analizę zmian ogólnokrajowych warunków napływu BIZ do...
Data dostępności:
- Pierwszy rozdział traktuje o uwarunkowaniach, jakie tworzy otoczenie eurorynku dla podmiotów rynkowych z wyartykułowaniem zalet i wad akcesji Polski do struktur unijnych oraz występujących zróżnicowań otoczenia rynkowego między krajami Unii Europejskiej. W drugim rozdziale autorzy charakteryzują, zgodnie z przyjętą wcześniej specyfikacją, czynniki makro- i mikrotoczenia podmiotów gospodarczych w kontekście...
Data dostępności:
- Tematyka niniejszej publikacji koncentruje się wokół zagadnień etyki nauczyciela akademickiego. Autorzy pochylają się nad aspektem moralności zawodu wykonywanego przez wykładowcę szkoły wyższej, w istocie swej nie różniącej się od etyki zawodów lekarza, biznesmena, prawnika, dziennikarza itp. Podkreślają pewną dualność statusu nauczyciela akademickiego, będącego równocześnie naukowcem i przewodnikiem...
Data dostępności:
- Publikacja składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzający w zagadnienia zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji oraz aktualnych relacji pomiędzy nim a technologiami informatycznymi. Kolejne rozdziały mają podobną strukturę: rozpoczynają się od charakterystyki wybranej technologii, gdzie wskazano na najistotniejsze z punktu widzenia zastosowań w obszarze ZKL cechy danej...
Data dostępności:
- Zamieszczone w niniejszej monografii rozdziały są wybranymi dziełami naukowymi uczestników III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z cyklu Zarządzanie – Rachunkowość – Nowe Technologie pt. „Zmiany – Innowacje – Kreatywność” zorganizowanej przez Wydział Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz Katedrę Rachunkowości Międzynarodowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, która odbyła...
Data dostępności:
- Publikacja dotyczy osoby starszej w perspektywie pastoralno-społecznej i jest wynikiem dialogu, który odbył się na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach 5 maja 2016 r. w ramach ogólnopolskiej konferencji naukowej. Jak zwykle na tych spotkaniach, podejmowana tematyka wymykała się spod sztywnych reguł klasyfikacji naukowej. Pojawiały się bowiem wątki nie tylko ekonomiczne, teologiczne...
Data dostępności:
- This book will aim to provide relevant theoretical frameworks and the latest empirical research findings in the area of marketing activity of companies, different institutions and organizations, new trends on global market, as well as contemporary customers behaviour. It will be written by and for professionals who want to improve the general understanding of problems with different aspects of modern...
Data dostępności:
- This book will aim to provide relevant theoretical frameworks and the latest empirical research findings in the area of informatics, business communication and management. The general mission of this book is as follows: Assuming that business organizations as well as individuals are entirely linked together in internet, a new approach to business communication and management must be developed that...
Data dostępności:
- Publikacja składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział poświęcono postrzeganemu wsparciu organizacyjnemu. Rozdział drugi koncentruje się na wysokoefektywnych systemach pracy. W rozdziale trzecim przedstawiono metodykę badań własnych. Na podstawie analizy wyników badań opisanych w literaturze przedmiotu dokonano wyprowadzenia hipotez badawczych, będących odpowiedzią na zidentyfikowane luki badawcze...
Data dostępności:
- Współczesne problemy i wyzwania związane z procesami gospodarowania wydają się znacznie bardziej złożone oraz wieloaspektowe niż jeszcze kilka dekad temu. Jest to zasługa coraz szybciej zmieniającego się świata, a także coraz bardziej rozbudowanych, i przez to dokładniejszych, narzędzi analitycznych, jakimi dysponują dzisiejsi badacze. Same pryncypia rządzące zjawiskami/procesami gospodarczymi – efektywność,...
Data dostępności:
- Przedmiotem rozważań w niniejszej księdze są nowe koncepcje marketingu, zidentyfikowane przez Profesora Leszka Żabińskiego. Układ strukturalny publikacji wyznaczają osiągnięcia Profesora Leszka Żabińskiego w sferze metodologicznej. Profesor od wielu lat konsekwentnie zabiera głos w dyskusji nad tożsamością i naukowym statusem marketingu. Postuluje, by marketing w Polsce został zinstytucjonalizowaną...
Data dostępności:
- Niniejsze opracowanie poświęcone jest krajom Afryki Północnej oraz Bliskiego Wschodu. Przedmiotem analizy jest 16 państw tego regionu, a mianowicie pięć krajów Afryki Północnej (Algieria, Egipt, Libia, Maroko i Tunezja) oraz 11 krajów Bliskiego Wschodu (Arabia Saudyjska, Bahrajn, Irak, Jemen, Jordania, Katar, Kuwejt, Liban, Oman, Syria i Zjednoczone Emiraty Arabskie – ZEA). W pierwszym rozdziale przedstawiono...
Data dostępności:
- Głównym celem niniejszego opracowania jest wyjaśnienie relacji zachodzących pomiędzy stylem kierowania, orientacją przedsiębiorczą a sukcesem przedsiębiorstw społecznych oraz określenie pożądanego zestawu cech i kompetencji osób nimi zarządzających. Prowadzone badania były zorientowane na realizację następujących celów szczegółowych o charakterze:teoretycznym (przegląd i systematyzacja literatury...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie




















